၂၀၀၇
ခုႏွစ္ေမာ္ဒယ္ အထက္ကားမ်ားကို ပါမစ္မလိုဘဲ ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳသြားရန္
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းျခင္းဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီမွ စီစဥ္ထားေၾကာင္း
သတင္းရရွိပါသည္။ ဘဏ္စာရင္း ဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳသည့္ အသက္အရြယ္ေရာက္ရွိသူ
မည္သူ႔ကိုမဆုိ ႏိုင္ငံျခားေငြျဖင့္ ဘဏ္စာရင္း ဖြင့္လွစ္ထားပါက အဆုိပါ
ဘဏ္စာရင္းတြင္ရွိသည့္ ပမာဏမွာ ကားတင္သြင္းမႈ အတြက္ ကိုက္ညီသည့္ ပမာဏရွိပါက
ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳသြားမည့္ အစီအစဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ တင္သြင္းရာတြင္
ကနဦးအေနျဖင့္ ၂၀၀၇ ေမာ္ဒယ္ႏွင့္ အထက္ကားမ်ားကို
တင္သြင္းခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ၿပီး အခြန္ႏႈန္းမွာ လက္ရွိျပည္ပမွ
ကားတင္သြင္းရာတြင္ ေကာက္ခံေနသည့္ အခြန္ႏႈန္းအတိုင္း ေကာက္ခံရန္
စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ CIF ေစ်းႏႈန္းမွာလည္း လက္ရွိ ၂၀၀၇ ေမာ္ဒယ္အထက္
ကားေစ်းႏႈန္းမ်ားအတုိင္းသာ သတ္မွတ္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္
စတင္မည္ကို ထုတ္ျပန္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ပါမစ္မလိုဘဲ
ကားတင္သြင္းခြင့္ေပးမည့္ အစီအစဥ္၊ Car Showroom ႏွင့္ Car Sale Center မ်ား
မည္သို႔ေရွ႕ဆက္ လုပ္ေဆာင္ရမည္ဆိုသည့္ အစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေသးစိတ္
အခ်က္အလက္မ်ား ထုတ္ျပန္ျခင္းႏွင့္ သတင္းမီဒီယာမ်ားအား ရွင္းလင္းမည့္
အခမ္းအနားကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ေနျပည္ေတာ္၌
က်င္းပမည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သတင္းရရွိသည္။ ယခုႏႈန္းျဖင့္ ခြင့္ျပဳမည္ဆိုပါက
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လက္ရွိ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း၌ပင္ ကားအစီးေရသိန္းခ်ီကာ
တင္သြင္းလာႏုိင္ေၾကာင္း၊ သိန္းႏွင့္ခ်ီကာ တိုးပြားလာမည့္ ကားအစီးေရျဖင့္
ကိုက္ညီသည့္လမ္း၊ ကားပါကင္ကဲ့သုိ႔ေသာ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား
အဆင္သင့္ျဖစ္မျဖစ္ကို မူ၀ါဒခ်မွတ္သူမ်ား တြက္ခ်က္
သံုးသပ္သင့္ေၾကာင္းကိုလည္း လမ္း၊ ကားပါကင္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေလ့လာထားသူမ်ားက
ေျပာၾကားခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ လက္ရွိတြင္မူ လမ္းႏွင့္ ကားပါကင္အား ေဖာ္ေဆာင္မည့္ အေျခအေန၊ အစီအစဥ္မ်ားမွာ တိုးလာမည့္ သိန္းျဖင့္ခ်ီႏိုင္သည့္ ကားအစီးေရအတြက္ အခ်ိန္မီလံုေလာက္မည့္ အေနအထားမရွိႏိုင္ေသးေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ ကား၀ယ္ေရာင္းတစ္ဦးမွလည္း "ဒီအစီအစဥ္ ျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အရင္ဆံုးထိမွာက သေဘၤာသား၊ ႏိုင္ငံျခားမွာ အလုပ္သြားလုပ္တဲ့သူေတြပါ။ အဲဒီႏုိင္ငံျခားေငြနဲ႔ အခြန္ေဆာင္ထားတဲ့ သူေတြက လက္ရွိပါမစ္ တစ္ေစာင္ကို သိန္း ၆၀ ေလာက္ရတာ။ အခုေတာ့ အားလံုးနဲ႔ တန္းတူျဖစ္သြားေတာ့ ပါမစ္ေၾကး မရေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါနဲ႔ဆက္ႏြယ္ၿပီး ကားေဟာင္း ေစ်းကလည္း က်ပ္သိန္း ၁၂၀ ၀န္းက်င္ေလာက္အထိ က်သြားႏုိင္တယ္။ ကားေဟာင္းေစ်းကေတာ့ ဒီထက္ပိုၿပီး မက်ႏိုင္ဘူး။ ကားေဟာင္းအပ္တဲ့ ပါမစ္နဲ႔မွ ၂၀၀၂ ကေန ၂၀၀၆ ေမာ္ဒယ္အတြင္းက ကားေတြစီးလို႔ရမယ္။ ဆိုလိုတာက အမ်ားစီးႏိုင္တဲ့ ကားေတြက ကားေဟာင္းအပ္တဲ့ ပါမစ္နဲ႔မွ စီးႏိုင္မယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကားေဟာင္းပါမစ္ေစ်းက အရမ္းထိုးက်စရာ မရွိဘူး။ အခုသြင္းခြင့္ေပးတာက ေငြရွိတဲ့သူ ေမာ္ဒယ္ျမင့္သြင္းၿပီး စီးဆိုတဲ့ အေနအထား ေရာက္သြားလို႔ပါ" ဟု သံုးသပ္ခဲ့ေၾကာင္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလ ၉ ရက္ေန႔ထုတ္ Weekly Eleven ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
သို႔ေသာ္ လက္ရွိတြင္မူ လမ္းႏွင့္ ကားပါကင္အား ေဖာ္ေဆာင္မည့္ အေျခအေန၊ အစီအစဥ္မ်ားမွာ တိုးလာမည့္ သိန္းျဖင့္ခ်ီႏိုင္သည့္ ကားအစီးေရအတြက္ အခ်ိန္မီလံုေလာက္မည့္ အေနအထားမရွိႏိုင္ေသးေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ ကား၀ယ္ေရာင္းတစ္ဦးမွလည္း "ဒီအစီအစဥ္ ျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အရင္ဆံုးထိမွာက သေဘၤာသား၊ ႏိုင္ငံျခားမွာ အလုပ္သြားလုပ္တဲ့သူေတြပါ။ အဲဒီႏုိင္ငံျခားေငြနဲ႔ အခြန္ေဆာင္ထားတဲ့ သူေတြက လက္ရွိပါမစ္ တစ္ေစာင္ကို သိန္း ၆၀ ေလာက္ရတာ။ အခုေတာ့ အားလံုးနဲ႔ တန္းတူျဖစ္သြားေတာ့ ပါမစ္ေၾကး မရေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါနဲ႔ဆက္ႏြယ္ၿပီး ကားေဟာင္း ေစ်းကလည္း က်ပ္သိန္း ၁၂၀ ၀န္းက်င္ေလာက္အထိ က်သြားႏုိင္တယ္။ ကားေဟာင္းေစ်းကေတာ့ ဒီထက္ပိုၿပီး မက်ႏိုင္ဘူး။ ကားေဟာင္းအပ္တဲ့ ပါမစ္နဲ႔မွ ၂၀၀၂ ကေန ၂၀၀၆ ေမာ္ဒယ္အတြင္းက ကားေတြစီးလို႔ရမယ္။ ဆိုလိုတာက အမ်ားစီးႏိုင္တဲ့ ကားေတြက ကားေဟာင္းအပ္တဲ့ ပါမစ္နဲ႔မွ စီးႏိုင္မယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကားေဟာင္းပါမစ္ေစ်းက အရမ္းထိုးက်စရာ မရွိဘူး။ အခုသြင္းခြင့္ေပးတာက ေငြရွိတဲ့သူ ေမာ္ဒယ္ျမင့္သြင္းၿပီး စီးဆိုတဲ့ အေနအထား ေရာက္သြားလို႔ပါ" ဟု သံုးသပ္ခဲ့ေၾကာင္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလ ၉ ရက္ေန႔ထုတ္ Weekly Eleven ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
0 comments:
Post a Comment
ဒီမုိကေရစီ နည္းလမ္း တက် လြတ္လပ္စြာ ကြန္႔မန္႔ေရးသား ႏုိင္ပါတယ္... ကုိယ့္အခြင့္အေရး အတြက္ေၾကာင့္ သူတစ္ပါးကုိ အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ပါေစနဲ႔...